KRIMI. En 30-årig mand fra Kolding blev natten til torsdag anholdt i Vendersgade i Fredericia, efter at han ifølge politiet havde forstyrret den offentlige orden og efterfølgende gjort kraftig modstand mod politiet.
Sydøstjyllands Politi fik sagen torsdag klokken 01.38. Her var manden ved Havfruen Bodega, hvor han ifølge politiet råbte højt og generelt var forstyrrende for den offentlige orden. »Det sker i forbindelse med, at han skal bortvises fra restaurationen. Da han er blevet bortvist, og vi skal sigte ham for forholdet, gør han voldsom modstand mod vores håndtering af ham,« fortæller Arno Rindahl Petersen fra Sydøstjyllands Politi.
Ifølge politiet endte episoden med, at manden blev anholdt med fornøden magt. »Han gør kraftig modstand, og det ender med, at han bliver anholdt med den fornødne magt, som vi kalder det,« siger Arno Rindahl Petersen.
Manden er sigtet for overtrædelse af ordensbekendtgørelsen for at have været forstyrrende for den offentlige orden. Derudover er han sigtet for at lægge hindringer i vejen for politiets arbejde ved at gøre kraftig modstand mod anholdelsen.
Politiet var ifølge Arno Rindahl Petersen nødt til at bruge politistav for at gennemføre anholdelsen. »Ud over tale og almindelig håndkraft var vi også nødt til at bruge politistav for at få gennemført anholdelsen,« oplyser han.











