Det er en glad formand for Fredericia Shopping, Jesper Hansen, der hørte om det nye hotelprojekt i Fredericia i dag. Det er en stor gevinst for byens fremtidige udvikling.

Selvom der er forskellige tilgange til, hvordan investorer placerer deres projekter, understreger Jesper Hansen, at et hotel tæt på byens uddannelsesinstitutioner kan være en strategisk beslutning, der både gavner de besøgende og skaber liv i byen.

– Der vil altid være forskellige tilgange til, hvilken investeringsprofil disse investorer har. Det er ingen hemmelighed, at når deres forretningsplan er baseret på et tæt samarbejde med byens uddannelsesinstitutioner, er det nærliggende at placere hotellet i nærheden af disse, siger Jesper Hansen.

Han påpeger, at Fredericia bymidte spiller en vigtig rolle i at gøre byen attraktiv for de besøgende, der kommer til området, både for at arbejde og for at nyde fritiden.

– Det bliver derfor en vigtig opgave for Fredericia bymidte at gøre sig attraktiv for de besøgende, der kommer til området, så de ikke kun bliver i nærheden af deres arbejdsplads, som for eksempel uddannelsesinstitutioner, men også tager turen til byen om aftenen for at nyde restaurationslivet, besøge caféer og gå i biografen, forklarer Jesper Hansen.

For ham er det netop dette, der skaber liv i Fredericia og gør byen mere tiltalende for både erhvervslivet og turisterne.

Jesper Hansen mener, at Fredericia har et stort potentiale, og at den nuværende mangel på hotelkapacitet betyder, at det nye hotel hurtigt vil blive eftertragtet.

– Jeg tror, at det også kan være en øjenåbner for andre hotelprojekter i Fredericia. Byen har jo et stort potentiale, og med den eksisterende mangel på hotelkapacitet er det meget muligt, at et nyt hotel vil blive udsolgt hurtigt, da efterspørgslen er så stor, siger Jesper Hansen til AVISEN tirsdag eftermiddag.

Han ser det nye hotel som et positivt skridt mod at imødekomme behovet for flere værelser, men understreger, at Fredericia ikke kun har brug for hoteller til forretningsgæster, men også til oplevelsesindustrien.

– Det nuværende hotel er et rigtig godt initiativ, især fordi det appellerer til de målgrupper, der er tilknyttet uddannelsesstederne og motorvejen. Det er deres forretningsmodel. Men der er også plads til hoteller, der henvender sig mere til oplevelsesindustrien, som vil søge mod bymidten for at tiltrække gæster, forklarer Jesper Hansen.

Jesper Hansen ser ikke det nye hotel som en øjenåbner, men snarere som en bekræftelse på, at de erhvervsstrategier, der er arbejdet med i Fredericia, virkelig viser sig at have potentiale.

– Jeg ser det nye hotel som en bekræftelse på, at de erhvervsstrategier, vi har arbejdet med i Fredericia Shopping og Experience Fredericia, virkelig viser sig at have potentiale. Det er derfor fantastisk, at vi nu ser konkrete initiativer som dette, siger han og opfordrer hotelinvestorerne til at komme hurtigt til Fredericia og understreger, at Fredericia Shopping vil være klar til at støtte dem i processen.

– Jeg vil stærkt opfordre hotelinvestorerne til at komme til Fredericia så hurtigt som muligt, så vi kan støtte dem med alt, hvad vi har til rådighed, siger Jesper Hansen. Han understreger, at det ikke kun er hotellet, der skal være attraktivt, men hele byens handels- og restaurationsliv, som skal skabe en fuldbyrdet oplevelse for besøgende.

– Vi skal prøve at tiltrække deres kunder, så de får et godt indtryk af Fredericia. Men det er ikke kun hotellet, der skal gøre sig attraktivt. Det er hele byens restaurations- og handelsliv, der skal være en del af oplevelsen, siger han.

For Jesper Hansen er det Fredericia Shoppings opgave at sikre, at byens tilbud bliver synlige for både hotelgæster og andre besøgende.

– Når gæsterne kommer til byen, er det vigtigt, at de bliver opfordret til at bruge byen aktivt – gå på opdagelse i butikker, spise på lækre restauranter og opleve byens liv, siger han.

Han understreger, at det skal være let for gæsterne at komme til bymidten, hvor der er masser af aktiviteter og oplevelser.

– For mig er det en opgave, der er Fredericia Shoppings. Det er dem, der skal sikre, at de besøgende ved, at der er masser af muligheder for at nyde livet i byen, mens de er her. Når de bor på et hotel, skal de vide, at det kun tager fem minutter at komme ind til bymidten, hvor der er masser af aktiviteter. Det er det, der gør en stor forskel, slutter Jesper Hansen.

Læs også

0 0 stemmer
Bedømmelse
Tilmeld
Notify of
guest
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste Flest stemmer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer