
Tøjeksperten åbner snart en ny butik i Fredericia, og Business Fredericias detail- og eventkoordinator, Lotte Fenneberg, ser den kommende åbning som en stor gevinst for byens handelsliv, hvor også Ole Mortensen fortsætter med et nyt stærkt brand under navnet S.M. Andersen | MIAMI.
Nu kommer der liv i den historiske Danske Bank-bygning, og det glæder Lotte Fenneberg. Liv i midtbyen er nem win-win for alle butikker, restauranter og cafeér.
– Jeg synes, det er fantastisk, at vi får endnu en tøjbutik i byen. Samtidig er det en god udnyttelse af de gamle lokaler fra Danske Bank, som har en central beliggenhed og bidrager til byens handelsliv, siger Lotte Fenneberg, og fremhæver, at Tøjekspertens flytning er med til at styrke byens handelsområde yderligere.
Lotte Fenneberg roser også Ole Mortensen, der driver S.M. Andersen | MIAMI, som fortsætter i de nuværende lokaler. Hidtil har butikken heddet MIAMI TØJeksperten.
– Det er imponerende, at Ole Mortensen driver butikken videre, og så endda lancerer et nyt navn, der også har historiske rødder. MIAMI har eksisteret i mange år, og han ejer stadig den kendte butik. Det er en del af Fredericias handelsstolthed, at man kan eje sin egen butik. Og kunderne skal nok strømme til, siger Lotte Fenneberg og understreger vigtigheden af at bakke begge butikker op.
Hun påpeger, at de to butikker henvender sig til forskellige segmenter af kunder, hvilket gør det muligt for dem at eksistere side om side og skabe en bredere kundestrøm til området.
– Vi skal også huske at bakke begge butikker op, for der er plads til dem. De henvender sig ikke helt til samme segment, som jeg ser det. Det er ligesom med Netto og Rema – butikker placerer sig ofte tæt på hinanden, fordi det skaber mere kundestrøm. Og det er jo sjældent de samme kunder, der går ind i dem. Det er også positivt for byens øvrige butikker. Det skaber liv, siger Lotte Fenneberg.

Fenneberg ser både Tøjeksperten og MIAMI som en del af en større tendens i detailhandlen, hvor kunderne ikke kun handler, men også søger en oplevelse.
– Begge butikker følger jo en trend, hvor folk ikke bare vil købe tøj, men også have en oplevelse. Ole har jo også nævnt, at han ønsker større lokaler for at give kunderne netop det. Så de er begge en del af den nye kunderejse, hvor shopping handler om mere end bare at handle, fortæller hun.
Lotte Fenneberg ser derfor den kommende udvikling som en stor gevinst for Fredericia, da den både styrker byens handelsliv og bidrager til at skabe en mere dynamisk og mangfoldig detailhandel.
– Det er en kæmpe gevinst for begge butikker. Jeg synes, det er konge. Og det er fantastisk for byen, at vi kan trække så meget handel til, at en ny butik kan åbne. Især i en tid, hvor man ofte hører om butikker, der lukker. Det er positivt at se, at der stadig er vækst i handelslivet, afslutter Lotte Fenneberg.